Особливості оскарження складних справ: каскадність

Адвокати з Адвокатського Обєднання “Західна правозахисна Група” поділились досвідом щодо комплексних випадків оскарження донарахованих сум за результатами документальної планової перевірки. Одна зі складних, каскадних справ, у котрій адвокати АО “Західна Правозахисна Група” досягли успіху.

Суть справи

За наслідками планової виїзної документальної перевірки Головним Управлінням ДПС було донараховно клієнту-забудовнику зобов’язання з податку на прибуток, ПДВ, податку на доходи фізичних осіб, військового збору, ЄСВ загалом на суму майже 11,8 млн грн, а також зменшено від’ємне значення об`єкта оподаткування податком на прибуток в сумі 1,7 млн грн.

Основне обґрунтування проведених донарахувань – нібито нереальність господарських операцій, порушення порядку реєстрації платником ПДВ,   порушення порядку формування витрат під час будівництва, недотримання трудового законодавства та ін.

За наслідками податкової перевірки ДПС невідкладно було направлено матеріали до Держпраці, що мало своєю чергою похідні протиправні штрафні санкції за нібито порушення трудового законодавства від Держпраці в сумі 47,2 тис. грн.

Перебіг справи

Враховуючи, що серед донарахувань податкового органу були ППР, котрі стосувались нібито порушення трудового законодавства, щодо яких одночасно були похідні адміністративні штрафні санкції Держпраці,  адвокатами АО “Західна Правозахисна Група”  у цьому кейсі застосовано каскадне оскарження протиправних рішень.

Суть каскадності полягає в тому, що слід оскаржити спочатку в судовому порядку протиправні рішення, котрі мають невідкладну дію, хоч і похідного характеру (постанову Держпраці). Своєю чергою, за даних обставин це можливо було зробити виключно за умови первинного позитивного оскарження ППР,  що стосувались нібито порушення трудового законодавства. Водночас оскарження основної суми (решти) донарахувань за ППР здійснювалось в адміністративному порядку

Лише після того, як було позитивно завершене судове оскарження рішень перших двох рівнів каскаду, проведено оскарження основної суми (решти) донарахувань за ППР в судовому порядку.

Серед основних аргументів застосувати такий алгоритм було те, що Постанова Держпраці про штрафні санкції, грунтувалась виключно на матеріалах податкової перевірки й була направлена одразу до виконання у ДВС як виконавчий документ.

Таким чином контролюючі органи спробували блокувати роботу підприємства. Відзначимо, що стосовно посадових осіб підприємства було також відкрите кримінальне провадження.

Отже, адвокатами АО “Західна Правозахисна Група” оскаржено в порядку черговості:

  1. В судовому порядку ППР та результати перевірки податковим органом щодо т.з. “порушення трудового законодавства”;
  2. В адміністративному порядку до податкового органу вищого рівня в іншій сумі;
  3.  Після очікуваного оскарження ППР по п.1 оскаржено та скасовано постанову Держпраці;
  4. Після відмови у задоволенні скарги під час адміністративного оскарження на основні донарахування, успішно проведено оскарження та скасовано такі ППР у судовому порядку.

Судами Першої та Апеляційної інстанції відхилено доводи ДПС  та територіального органу Держпраці через безпідставність. Податкові повідомлення-рішення, Постанова про стягнення штрафних санкцій були скасованими рішеннями суду (за виключенням незначних сум, визнаних клієнтом). Верховний суд відмовив у розгляді справи через неповажність пропуску податковим органом строків на оскарження.

Посилання на судові рішення.

         Перший етап. Оскарження податкових донарахувань та висновків акту щодо нібито порушення трудового законодавства:

 Другий етап. Оскарження постанови Держпраці щодо нібито порушення трудового законодавства:

     (Держпраці не оскаржено через очевидну безперспективність подальшого судового процесу)

         Третій етап. Судове оскарження основної частини податкових донарахувань:

Слід відзначити також, що за наслідками розгляду справи покладено на ДПС витрати на правничу допомогу, в т.ч. по розгляду в Суді першої інстанції 18 000 грн та в Суді апеляційної інстанції  38 000 грн. 

Нагадуємо, АО «Західна Правозахисна Група» надає професійні послуги оскарження податкових повідомлень – рішень.
Загалом це охоплює як процедуру адміністративного оскарження, так і судового.
Загалом Ви зможете отримати комплексну послугу щодо оскарження протиправних рішень податкового органу.

  Переваги АО «Західна Правозахисна Група»:

– досвідчені адвокати податкової практики, податкові консультанти;
– напрацьовані вдалі кейси з оскарження;
– наданню послуги передує детальний аналіз ситуації, моделювання її розвитку і податкове планування;
– налагоджені процеси дистанційної, комфортної та безпечної для Замовника комунікації;
– справедлива та розумна ціна вартості послуг та ін.

Заповніть форму зворотного зв’язку і ми надамо Вам первинну консультацію.

Нагадуємо, АО «Західна Правозахисна Група» надає професійні послуги оскарження податкових повідомлень – рішень.
Загалом це охоплює як процедуру адміністративного оскарження, так і судового.
Загалом Ви зможете отримати комплексну послугу щодо оскарження протиправних рішень податкового органу.

  Переваги АО «Західна Правозахисна Група»:

– досвідчені адвокати податкової практики, податкові консультанти;
– напрацьовані вдалі кейси з оскарження;
– наданню послуги передує детальний аналіз ситуації, моделювання її розвитку і податкове планування;
– налагоджені процеси дистанційної, комфортної та безпечної для Замовника комунікації;
– справедлива та розумна ціна вартості послуг та ін.

У разі, якщо у вас виникла необхідність адвокатського захисту від протиправних дій (оскарження рішень) податкового органу, заповніть форму зворотного зв’язку і ми надішлемо Вам розрахунок вартості послуг супроводу.

Форма зв’язку

     

    АО Західна Правозахисна Група, – 

    юридичний партнер Компанії Вікторія

    за матеріалами сайту advocates.vg.ua




    Чи можна подати уточнюючу податкову звітність за періоди, що вже перевірені документальною перевіркою ДПС

       Питання подання уточнюючої звітності за періоди, що вже перевірені документальними перевірками ДПС розкрите в ПКУ лише дотично. Однак, в роботі платника податків іноді може виникнути ситуація необхідності подання звітності навіть за ті періоди, що підлягали перевірці. 
    То можна чи не можна?

       Компанією Вікторія надіслано запит до ДПС України щодо надання консультації. 
       З тексту відповіді йдеться, що подати уточнюючі не можна лише в період перебігу перевірки. В інший період заборони для подання уточнюючої звітності немає.

    У разі, якщо у Вас виникла необхідність захисту від протиправних дій чи рішень податкового органу, звертайтесь за формою нижче.

     

      Наші контакти:

      Номери телефонів: +38(050)-404-87-30; +38(098)-793-77-77,  електронна пошта: office@vg.ua 

       

      Група Компаній Вікторія




      Невиконання ДПС України судового рішення щодо реєстрації податкових накладних

         Адвокатське Об’єднання «Західна Правозахисна Група» – юридичний партнер Компанії Вікторія – на своєму рахунку має показові дієві алгоритми та кейси із реалізації судових рішень щодо реєстрації податкових накладних. Мова йде про ті випадки, коли ДПС України ігнорує рішення, якими суди зобов’язують центральний податковий орган, як адміністратора Єдиного реєстру податкових накладних, зареєструвати заблоковані податкові накладні.

         До прикладу, – в справі  № 600/1942/20-а Сьомий апеляційний адміністративний суд ухвалою від 31.08.2022 встановив судовий контроль за виконанням Рішення по цій справі, що набрало законної сили [посилання на справу https://reyestr.court.gov.ua/Review/105994302]

         Лише за день до збігу строку надання Звіту по встановленому судовому контролю, 30.09.2022, ДПС України таки було виконано Рішення суду щодо реєстрації податкових накладних. Акцентуємо, що ці накладні були подані до реєстрації  03.07.2020. Тобто, ДПС України безпідставно, незаконно допущено зволікання з реєстрацією податкових накладних на загальну суму ПДВ понад 1 млн грн.

         В іншій справі №600/1855/20-а вже 15.09.2022 Чернівецький окружний адміністративний суд постановив Ухвалу про судовий контроль щодо реєстрації податкових накладних за судовим рішенням, що набрало законної сили, за якими ПДВ складало 64,9 тис. грн. При цьому у цій справі тривалість затягування податковим органом реєстрації податкових накладних складала понад півтора року [посилання на справу https://reyestr.court.gov.ua/Review/106288808]

         Відзначимо, що ДПС України має дискреційні повноваження з реєстрації податкових накладних, оскільки являється єдиним адміністратором Єдиного реєстру податкових накладних.

         Слід констатувати, що тривале невиконання судових рішень податковим органом – це, перш за все, ознака ігнорування авторитету судової влади.

          Як зазначає Чернівецький окружний адміністративний суд в Ухвалі від 15.09.2022 у справі 600/1855/20-а:

      «Статтею 129-1 Конституції України передбачено, що суд ухвалює рішення іменем України. Судове рішення є обов`язковим до виконання. Держава забезпечує виконання судового рішення у визначеному законом порядку. Контроль за виконанням судового рішення здійснює суд.

      Згідно ч. 2 ст. 14 Кодексу адміністративного судочинства України (далі – КАС України) судові рішення, які набрали законної сили, є обов`язковими до виконання всіма органами державної влади, органами місцевого самоврядування, їх посадовими та службовими особами, фізичними і юридичними особами, та їх об`єднаннями на всій території України.

       Відповідно до ст. 370 КАС України, судове рішення, яке набрало законної сили, є обов`язковим для учасників справи, для їхніх правонаступників, а також для всіх органів, підприємств, установ та організацій, посадових чи службових осіб, інших фізичних осіб і підлягає виконанню на всій території України, а у випадках, встановлених міжнародними договорами, згода на обов`язковість яких надана Верховною Радою України, або за принципом взаємності, – за її межами. Невиконання судового рішення тягне за собою відповідальність встановлену законом.»

         Позиція Суду, котрою принципово та жорстко присікається зазіхання на авторитет судової влади, має особливе значення. Така позиція закріплює  переконливість і справедливість рішення суду, викликає повагу до судочинства особами, які беруть участь у справі.

      Компанія Вікторія

       

       Нагадуємо, АО «Західна Правозахисна Група», – юридичний партнер «VICTORY GROUP», ASSC., надає професійні послуги супроводу розблокування реєстрації податкових накладних.
        Загалом це охоплює як процедуру адміністративного оскарження, так і судового.
        Ви зможете отримати комплексну послугу щодо оскарження протиправних рішень податкового органу з блокування податкових накладних.

        Переваги АО «Західна Правозахисна Група»:

      – досвідчені юристи, податкові консультанти;
      – напрацьовані вдалі кейси з оскарження;
      – наданню послуги передує детальний аналіз ситуації, моделювання її розвитку і податкове планування;
      – налагоджені процеси дистанційної, комфортної та безпечної для Замовника комунікації;
      – справедлива та розумна ціна вартості послуг та ін.

      Заповніть форму зворотного зв’язку і ми надішлемо Вам розрахунок вартості послуг супроводу розблокування податкових накладних.

      Форма зв’язку

        Наші контакти:

        Номери телефонів: +38(050)-404-87-30; +38(098)-793-77-77,  електронна пошта: office@vg.ua 

         

         АО “ЗАХІДНА ПРАВОЗАХИСНА ГРУПА”,

        Група Компаній Вікторія




        Листування з податковим органом: визначаємо дату вручення

          Правила, що застосовуються у Податковому кодексі України, часто не вкладаються у логіку й здоровий глузд. Підтвердженням цього є податкове визначення моменту “вручення” платнику податків поштової кореспонденції від ДПС.

           Так, згідно п. 42.2 ст. 42 ПКУ документи, надіслані податковим органом платнику податків вважаються належним чином врученими, якщо:

        а) вони надіслані у порядку, визначеному пунктом 42.4 ПКУ (тобто – через електронний кабінет);

        б) надіслані за адресою (місцезнаходженням, податковою адресою) платника податків рекомендованим листом з повідомленням про вручення;

        в) особисто вручені платнику податків (його представнику).

            Найбільшою проблемою серед даних варіантів є саме п. б).

             Податковий кодекс за схибленою логікою ототожнює  “вручення” із “надсиланням”. Саме тому для уникнення негативних наслідків платникам податків слід уважно рахувати строки надання відповідей чи іншого реагування на отриману податкову кореспонденцію.

             До речі, про особливості вручення розпорядження податкового органу про анулювання ліцензії ми писали в публікації “Анулювання ліцензії через недопуск до перевірки: нова санкція податківців“.

        Компанія Вікторія

        Шановні відвідувачі сайту!

        У разі, якщо у вас виникла необхідність адвокатського захисту від протиправних дій/вимог контрагентів, звертайтесь за електронною адресою юридичного партнера Компанії Вікторія – АО «Західна Правозахисна Група» – office@vg.ua або через форму швидкого звернення (натисніть кнопку нижче)  

        ЗАМОВИТИ ON-LINE

        i35015

        Зверніть увагу, додатково Ви зможете замовити за акційними знижками:

         

         

         

         

         

         

         




        Анулювання ліцензії через недопуск до перевірки: нова санкція податківців

           З початку цього року, – 01 січня 2022, – набрав чинності Закон України № 1914-IX від 30.11.2021 «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законодавчих актів України щодо забезпечення збалансованості бюджетних надходжень», котрим надано податковим органам право анульовувати ліцензії з підстав недопуску до перевірки.

           Частину п’ятдесят другу статті 15 доповнено зокрема абзацом чотирнадцятим згідно із Законом №1914-IX від 30.11.2021, згідно з яким анулювання через недопуск відбувається внаслідок:

        «відмови, без законодавчих підстав, від доступу представника контролюючого органу до проведення перевірки відповідно до вимог статей 80, 81 Податкового кодексу України, на підставі акта, складеного посадовими (службовими) особами податкового органу, який засвідчує факт відмови.

        Ліцензія анулюється та вважається недійсною з моменту одержання суб’єктом господарювання (у тому числі іноземним суб’єктом господарювання, який діє через своє зареєстроване постійне представництво) розпорядження про її анулювання в електронній формі засобами електронного зв’язку».

         

        Поточні висновки
        1. Таке формулювання є неоднозначним. Очевидно, що податківці будуть називати будь-яку відмову у допуску до перевірки «без законодавчих підстав».
        2. Анулювання ліцензії та її недійсність наступає лише з моменту одержання суб’єктом господарювання відповідного розпорядження. Однак підставою для анулювання/недійсності може стати виключно розпорядження, надіслане в електронній формі засобами електронного зв’язку.
        Відступи

            1. Що таке засоби електронного зв’язку ?

           Тут повернемось до Податкового кодексу України. Підпункт 17.1.14 статті 17  ПКУ передбачає, що платник податків має право  реалізовувати через електронний кабінет права та обов’язки, передбачені цим Кодексом та які можуть бути реалізовані в електронній формі засобами електронного зв’язку.

           Електронний кабінет функціонує на підставі Порядку, затвердженого Наказом Мінфіну 14.07.2017  № 637.

           Однак, для отримання такого роду документів у Електронному кабінеті згідно п. 18 Порядку платник податків має подати Заяву. В іншому випадку порядок обміну документами не дотримується, що повинно мати наслідок неможливості реалізації з боку податкового органу надсилання розпорядження про анулювання.

          Це й передбачено ст. 42 Податкового кодексу України.

         

        2. Що таке дата вручення документу в електронній формі?

          Документ, надісланий контролюючим органом в електронний кабінет, вважається врученим платнику податків, якщо він сформований з дотриманням вимог законів України “Про електронні документи та електронний документообіг” та “Про електронні довірчі послуги” та є доступним в електронному кабінеті.

          Датою вручення платнику податків документа є дата, зазначена у квитанції про доставку у текстовому форматі, що відправляється з електронного кабінету автоматично та свідчить про дату та час доставки документа платнику податків. У разі якщо доставка документа відбулася після 18 години, датою вручення документа платнику податків вважається наступний робочий день. Якщо доставка відбулася у вихідний чи святковий день, датою вручення документа платнику податків вважається перший робочий день, що настає за вихідним або святковим днем.

         

         

        Післямова 

          Очевидно, що з реалізацією компетенції податкового органу анулювання ліцензії можуть бути проблеми.

          Враховуючи, що це новела законодавства, то практика Верховного Суду на поточний момент ще відсутня.

           Однак, надалі ця стаття буде також доповнюватись в міру її формування.

         

        Компанія Вікторія

        Шановні відвідувачі сайту!

        У разі, якщо у вас виникла необхідність адвокатського захисту від протиправних дій/вимог контрагентів, звертайтесь за електронною адресою юридичного партнера Компанії Вікторія – АО «Західна Правозахисна Група» – office@vg.ua або через форму швидкого звернення (натисніть кнопку нижче)  

        ЗАМОВИТИ ON-LINE

        i35015

        Зверніть увагу, додатково Ви зможете замовити за акційними знижками: