Помічник приватного нотаріуса: особливості набуття статусу

   Компанією «Вікторія» направлявся запит до Міністерства юстиції України щодо роз’яснення особливостей визначення трудового стажу для кандидата на роботу помічником приватного нотаріуса. Підстава для подання запиту – можливість неоднозначного трактування наступного нормативного обмеження: «Стаж роботи у сфері права визначається на підставі записів у трудовій книжці».

   Не потребує пояснення те, що запис в трудовій книжці не може відобразити реальний обсяг зайнятості на роботі. Адже зайнятість може бути повна, а може бути й часткова. Претендент, що працював на відповідних посадах на 0,5 ставки матиме аналогічний запис в трудовій книжці, як і той претендент, що працював на повну ставку.

   На зазначений запит Міністерством юстиції України надано відповідь від 04.03.2014р. №2755-0-33-14/131. У відповіді йдеться про все, –  навіть про те, що не запитувалось; проте роз’яснення щодо впливу обсягу зайнятості на визначення стажу профільний орган так і не надав, обмежившись натяками та цитатами з попередніх роз’яснень.

        Для зручності, подаємо текстову частину роз’яснення та безпосередньо фотокопію:

«Міністерство юстиції України розглянуло Ваше звернення і в межах компетенції повідомляє.

, склав кваліфікаційний іспит і отримав свідоцтво про право на зайняття нотаріальною діяльністю.

   Згідно зі статтею 13 Закону помічником нотаріуса може бути громадянин України, який має повну вищу юридичну освіту, володіє державною мовою, має стаж роботи у сфері права не менш як три роки. Не може бути помічником нотаріуса особа, яка має судимість, обмежена у дієздатності або визнана недієздатною за рішенням суду.

   Помічник нотаріуса не може займатися підприємницькою, адвокатською діяльністю, бути засновником адвокатських об’єднань, перебувати на державній службі або службі в органах місцевого самоврядування, у штаті інших юридичних осіб, а також виконувати іншу оплачувану роботу, крім викладацької, наукової і творчої діяльності.

    Добір кандидатур і прийняття на роботу помічника приватного нотаріуса є виключним правом нотаріуса. 3 помічником нотаріуса укладається трудовий договір. Нотаріус може мати одного помічника.

   Листом Міністерства юстиції України від 30 серпня 2009 року № 31-32/310 начальникам головних управлінь юстиції Міністерства юстиції України в Автономній Республіці Крим, в областях, містах Києві та Севастополі було надано відповідне роз’яснення з питань застосування та реалізації положень Закону України «Про нотаріат» щодо визначення стажу роботи у сфері права.

   Зокрема, у вказаному листі зазначено, що до стажу роботи у сфері права зараховується період роботи на посадах з реалізацією повноважень, пов’язаних з правоохоронними, правовиконавчими, правоустановчими функціями.

   За змістом робота у сфері права передбачає розробку або застосування норм права і носить систематичний характер. Це період роботи в органах державної влади (у тому числі судах, органах юстиції, прокуратури), нотаріату, адвокатури, місцевого самоврядування, у профспілкових комітетах та інших громадських організаціях, на підприємствах, в установах, організаціях будь-якої форми власності.

    Стаж роботи у сфері права визначається на підставі записів у трудовій книжці.

    Звертаємо увагу, що відповідно до положень статті 10 Закону, а також постанови Кабінету Міністрів України від 31 серпня 2011 року N 923 «Про затвердження Положення про Вищу кваліфікаційну комісію нотаріату» рішення про допуск чи відмову в допуску до складання кваліфікаційного іспиту конкретної особи приймається Вищою кваліфікаційною комісією нотаріату за результатами розгляду подання відповідного головного управління юстиції“.

Фотокопія відповіді:

Лист Мінюсту від 04.03.2014р. №2755-0-33-14/131

Лист Мінюсту від 04.03.2014р. №2755-0-33-14/131, сторінка 2

Департамент юридичних

та корпоративних послуг

Компанії «Вікторія»

_______________________________________________________________

До уваги приватних нотаріусів! 

Компанія «Вікторія» зможе стати Вашим надійним помічником у підготовці декларації про доходи. Крім того, – на умовах аутсорсингу, – пропонуємо скористатись послугами з ведення обліку заробітної плати/нарахувань та утримань по стажерах.

Вартість послуг:

– підготовки річної декларації (разово/на рік) – 1800 грн.;

– обліку, звітності по заробітній  платі найманих працівників (в місяць,за одного працівника) – 125 грн.

 За додатковою інформацією звертайтесь за тел.:

095-595-7777,   044-223-7378,   094-823-7378