Чи є Агент платником туристичного збору

Відповідно до п. 268.5.1. ст. 268 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VI зі змінами та доповненнями (далі – ПКУ) згідно з рішенням сільської, селищної, міської ради або ради об’єднаної територіальної громади, що створена згідно із законом та перспективним планом формування територій громад, справляння збору може здійснюватися:
а) адміністраціями готелів, кемпінгів, мотелів, гуртожитків для приїжджих та іншими закладами готельного типу, санаторно-курортними закладами;
б) квартирно-посередницькими організаціями, які направляють неорганізованих осіб на поселення у будинки (квартири), що належать фізичним особам на праві власності або на праві користування за договором найму;
в) юридичними особами або фізичними особами – підприємцями, які уповноважуються сільською, селищною, міською радою або радою об’єднаних територіальних громад, що створені згідно із законом та перспективним планом формування територій громад, справляти збір на умовах договору, укладеного з відповідною радою.
Однак, що відбувається в системі відносин Агент-Готель?
До прикладу, – фізична особа – підприємець платник ЄП ІІІ групи (Агент) надає послуги Готелю з пошуку, організації розміщення (проживання) Клієнтів в Готелі в інтересах та за дорученням Готелю. Готель доручає вищевказаному суб’єкту господарської діяльності виставляти рахунки на оплату за проживання і приймати грошові кошти від Клієнтів та перераховувати їх Готелю, за винятком агентської винагороди, яку Агент самостійно утримує.

– Хто виступає в такому випадку податковим агентом: Агент чи Готель?
– Якщо Агент, то з якої суми має утримуватись туристичний збір: із загальної чи із суми за мінусом агентської винагороди?

З відповіді ДФС стає зрозумілим, що все ж Агент не є платником туристичного збору.
Лист ДФС України від 22.11.2016р. №1247213/99-99-13-03-02-14 додається ниже.

vidpovid-shhodo-turyst-zboru
vidpovid-shhodo-turyst-zboru0001

Компанія Вікторія




Єдиний податок: минуле і майбутнє

 
svitlyna2
  Малий бізнес в Україні зачасти називають внутрішнім податковим офшором. І в цьому є своя доля правди. Слід нагадати, що особливий режим оподаткування історично виник саме як інструмент протидії кризовим явищам другої половини 90-х, –  прогресуючих в цілих галузях економіки через необдуману владою політику прямого та непрямого оподаткування. Адже із запровадженням в той час правила оподаткування за першою подією, держава  практично привласнила критичну частину обігових коштів суб’єктів господарювання, закриваючи можливості для реалізації будь-яких інвестиційних планів чи розвитку.

    Єдиний податок став віддушиною  для малого бізнесу. І не тільки для малого – досить загадати податкові експерименти, що дозволяли перейти на сплату єдиного податку підприємствам цілих галузей. Такий експеримент проводився і в Чернівецькій області для підприємств легкої та деревообробної промисловості з 1 липня 1999 до 1 липня  2001р.  Це без перебільшення дозволило вижити легкій промисловості регіону. Щодо деревообробної галузі його результат був не настільки втішним. Мети не було досягнуто в основному через те, що ставка експериментального єдиного податку була зависокою для матеріаломісткої галузі (9% – з продаж  в межах України та 3% податок з експорту). Крім того, в період тотальної бартеризації, оподаткування за правилом нарахування продовжило вимивати обігові кошти.  

    Податкові реформи, реалізовані з того часу, представляли собою виключно політику ситуативного батога та пряника. Пріоритетом у відносинах з бізнесом була непродумана хижа поведінка втамування бюджетних апетитів.

    В умовах сьогодення для малого бізнесу перебування на загальній системі означає економічне самогубство. Нормативна зарегульованість , висока вартість адміністрування, високі ризики застосування фіскальних санкцій та виведення з оперативного обороту шостої частини обігових кошів – ось що в очах малого бізнесу представляє собою загальна система оподаткування зі сплатою ПДВ та податку на прибуток. Через це актуальною стала тенденція дроблення бізнесу, що переслідує лише одну мету – не випасти з рамок спрощеного оподаткування. Відповідь держави не забарилась – у проекті змін до ПКУ за авторством  Н. Южаніної  та Ко бачимо запровадження нових перешкод для роботи малого бізнесу  на спрощеній системі оподаткування (унеможливлення для спрощенців здійснення ЗЕД, обмеження для  провадження на спрощеній системі спільної діяльності тощо).

    До цього часу державні діячі так й не зрозуміли, що лобіювати інтереси малого бізнесу – це лобіювати економічне зростання. Замість системного аналізу наслідків різного роду податкових нововведень та реалізації кращих здобутків  бачимо чергову спробу погіршити податкові правила для малого бізнесу. Це неприпустимо.

   Безумовно, малий бізнес готовий працювати в системі прозорих стосунків, що дає спрощена система оподаткування. Існуючу систему слід удосконалювати: на законодавчому рівні запровадити загальне оподаткування єдиним податком юридичних осіб – для всіх без виключення підприємств з оборотом до 20 млн. грн. встановити граничний розмір податку на рівні (2% + ПДВ) або 5% з виручки; визначити, що єдиний податок утримується банком й зараховується до бюджету в момент надходження коштів на рахунок або ж сплачується єдинщиком самостійно не пізніше наступного дня у разі надходження готівкової виручки в касу. Першу та другу групу спрощеної системи оподаткування залишити в існуючому вигляді.

    Що дадуть запропоновані зміни? Так, зменшиться касовий розрив виконання бюджету.  Будуть усунуті фірми-прокладки в схемному ПДВ, максимально спроститься адміністрування та сплата податку. Податківцям не потрібно буде телефонувати закріпленим підприємствам та вказувати на відхилення рівня сплати податків від середнього по галузі та вимагати змінити збиткову звітність, лякати податковими перевірками. В той же час реальний бізнес отримає можливість зосередитись на притаманних, власних цілях – створенні нових робочих місць, отриманні прибутку та розвитку.

Посилання на законопроект Н.Южаніної

 

Роман  Задорожній,

керуючий партнер Універсальної

правничо-фінансової аутсорсингової

компанії «Вікторія»




Директор у відпустці продовжує виконувати свої обов’язки? Мінсоцполітики проти!

   Чинним законодавством України належними чином не врегульовано питання можливості продовження або необхідності припинення керівником підприємства виконання своїх посадових обов’язків у період перебування у щорічній відпустці, під час тимчасової непрацездатності у зв’язку з хворобою тощо.

   Тож, справедливо виникають запитання: чи буде вважатись порушенням законодавства, коли  керівник підприємства у період відпустки, тимчасової непрацездатності тощо буде виконувати свої посадові повноваження, зокрема підписувати накази, розпорядження, платіжні документи, договори? Чи можуть бути визнані недійсними офіційні документи, підписані директором підприємства, а також інші вчинені ним в інтересах підприємства правочини у період відпустки, тимчасової непрацездатності тощо?

    Міністерство соціальної політики України надає відповідь, що у період відпустки, тимчасової непрацездатності повноваження директора, зокрема, припиняються. Відповідно, працівники, які перебувають у відпустці, на лікарняному, у розумінні трудового законодавства не можуть вважатись такими, що виконують в цей період роботу, обумовлену трудовим договором.

     Відповідь Мінсоцполітики від 14.07.2016р. №254/06/186-16 подаємо нижче – в текстовому та фото- варіантах.

document.writeln('Reveal content'); 1. Клікніть для перегляду текстової версії/приховати
document.writeln('
');

МІНІСТЕРСТВО СОЦІАЛЬНОЇ ПОЛІТИКИ УКРАЇНИ

(Мінсоцполітики)

вул. Еспланадна, 8/10, м. Київ, 01601, тел.: (044) 226-24-45, факс: (044) 289-00-98 E-mail: info@mfcp.yov.ua. Код ЄДРДОУ 37567866, реєстраційний рахунок 35213015078737 в ДКСУ м. Києва, МФО

Юридичним департаментом Міністерства розглянуто лист від 08.O6.2016 № 10/2016/0001105 та в межах компетенції повідомляється наступне.

Відповідно до статті 21 Кодексу законів про працю України працівник має право реалізувати свої здібності до продуктивної і творчої праці шліхом укладення трудового договору на одному або одночасно на декількох підприємствах, в установах, організаціях, якщо інше не передбачене законодавством, колективним договором або угодою сторін.

Трудовий договір є угода між працівником і власником підприємства, установи, організації або уповноваженим ним органом чи фізичною особою, за якою працівник зобов’язується виконувати роботу, визначену цією угодою, з підляганням внутрішньому трудовому розпорядкові, а власник підприємства, установи, організації або уповноважений ним орган чи фізична особа зобов’язується Виплачувати працівникові заробітну плату і забезпечувати умови праці, необхідні для виконання роботи, передбачені законодавством про працю, колективним договором і угодою сторін.

Відповідно до статті 74 Кодексу законів про працю України громадянам, які перебувають у трудових відносинах з підприємствами, установами, організаціями незалежно від форм власності, виду діяльності та галузевої належності, а також працюють за трудовим договором у фізичної особи надаються щорічні (основна та додаткові) відпустки із збереженням на їх період місця роботи (посади) і заробітної платні

Відпустка – це час відпочинку, який обчислюється в календарних днях і надається працівникам із збереженням місця роботи і заробітної плати.

Виходячи зі змісту Закону України про відпустки” у період відпустки працівник не несе обов’язку виконувати роботу, обумовлену трудовим договором, і підлягати внутрішньому трудовому розпорядку.

Під тимчасовою втратою працездатності слід розуміти неспроможність особи виконувати свої трудові обов’язки, передбачені трудовим договором, внаслідок короткотривалих обставин об’єктивного характеру. Випадком тимчасової непрацездатності є тимчасова непрацездатність, яка триває безперервно від початку визначеного захворювання, травми тощо, підтверджується видачею листка непрацездатності з можливим продовженням лікування до відновлення працездатності, що підтверджується закриттям листка непрацездатності – „стати до роботи”.

З урахуванням зазначеного, працівники, які перебувають у відпустці, на лікарняному, у розумінні трудового законодавства не можуть вважатися такими, що виконують в цей період роботу, обумовлену трудовим договором.

Враховуючи викладене, а також те, що законодавством про працю не передбачено можливості продовження виконання керівником підприємства посадових обов’язків у період відпустки, тимчасової непрацездатності, з метою уникнення можливих негативних наслідків у штат підприємства, на нашу думку, доцільно ввести посаду, наприклад заступника керівника, обіймаючи яку, працівник виконуватиме обов’язки керівника у разі тимчасової відсутності останнього.

Звертаємо увагу на те, що листи Міністерства не є нормативно-правовими актами, за своєю природою вони мають інформаційний, рекомендаційний та необов’язковий характер.

Директор Юридичного департаменту                            О. Туліна

document.writeln('

');

document.writeln('Reveal content'); 2. Клікніть для перегляду фото- копії відповіді/приховати
document.writeln('
');

Відповідь Мінсоцполітики по відпустках Відповідь Мінсоцполітики по відпустках (1)

document.writeln('

');

Компанія Вікторія




Все про куток споживача – в листі Міністерства економічного розвитку і торгівлі

       З метою узагальнення інформації про наповнення Кутка споживача фахівцями нашої Компанії був ініційований запит до Мінекономрозвитку. Відповідь багато в чому відтворює, власне, нашу консультацію щодо наповненості кутка споживача, розміщену раніше за посиланням [відкрити]

   Дуже раді, якщо така інформація була у нагоді працівникам Мінекономіки для підготовки їх роз’яснення. Отриману відповідь наводимо далі без змін.

МІНІСТЕРСТВО ЕКОНОМІЧНОГО РОЗВИТКУ І ТОРГІВЛІ УКРАЇНИ
(Мінекономрозвитку України)

вул. М. Грушевського, 12/2, м. Київ, 01008, тел. 253-93-94, факс 226-31-81
Web: http://www.me.gov.ua, e-mail: meconomv@me.gov.ua, код ЄДРПОУ 37508596

____________ №_

На №_________ від

 

   Мінекономрозвитку розглянуло Ваше звернення від 24.06.2016 стосовно переліку документів, розміщення яких є обов’язковим у куточку споживача, і повідомляє.

    Загальні умови провадження торговельної діяльності суб’єктами оптової торгівлі, роздрібної торгівлі, закладами ресторанного господарства, основні вимоги до торговельної мережі, мережі закладів ресторанного господарства і торговельного обслуговування споживачів (покупців), які придбавають товари у підприємств, установ та організацій незалежно від організаційно-правової форми і форми власності, фізичних осіб – підприємців та іноземних юридичних осіб, що провадять підприємницьку діяльність на території України, встановлюють Порядком провадження торговельної діяльності та правилами торговельного обслуговування на ринку споживчих товарів, затвердженими постановою Кабінету Міністрів України від 15.06.2006р. № 833 (далі – Порядок).

document.writeln('Reveal content'); Клікніть для продовження перегляду/або приховання
document.writeln('
');

  Так, пунктом 10 Порядку всі суб’єкти господарювання, що провадять торговельну діяльність через роздрібну, дрібнороздрібну торговельну мережу та мережу закладів ресторанного господарства (ресторани, кафе, кафетерії тощо), повинні забезпечити наявність на видному та доступному місці куточка покупця, в якому розміщується інформація:

про найменування власника або уповноваженого ним органу;

книга відгуків та пропозицій;

адреси і номери телефонів органів, що забезпечують захист прав споживачів.

   Також зазначаємо, що суб’єкти господарювання повинні забезпечити розміщення ліцензії відповідно до встановлених законодавством вимог. Перелік видів господарської діяльності, що підлягають ліцензуванню, визначено статтею 7 Закону України «Про ліцензування видів господарської діяльності».

    Крім того, на вимогу споживача (покупця) відповідальний працівник суб’єкта господарювання повинен надати споживачеві Порядок, Закон України «Про захист прав споживачів», санітарні норми, ветеринарні документи, правила продажу окремих видів товарів відповідно до спеціалізації суб’єкта господарювання.

    Одночасно зазначаємо, що особливості продажу окремих груп продовольчих та непродовольчих товарів, здійснення різних видів торгівлі, роботи закладів ресторанного господарства регулюються правилами, які затверджуються Мінекономрозвитку за погодженням з Мінфіном, крім випадків, установлених законом (перелік додається). Ці правила можуть встановлювати додаткові вимоги до оформлення куточка споживача.

    Принагідно інформуємо, що відповідно до статті 15 Закону України «Про захист прав споживачів» споживач має право на одержання необхідної, доступної, достовірної та своєчасної інформації про продукцію, що забезпечує можливість її свідомого і компетентного вибору. Інформація повинна бути надана споживачеві до придбання ним товару чи замовлення роботи (послуги).

       Інформація про продукцію повинна містити:

  1. назву товару, найменування або відтворення знака для товарів і послуг, за якими вони реалізуються;
  2. дані про основні властивості продукції, номінальну кількість (масу, об’єм тощо), умови використання;
  3. відомості про вміст шкідливих для здоров’я речовин, які встановлені нормативно-правовими актами, та застереження щодо застосування окремої продукції, якщо такі застереження встановлені нормативно-правовими актами;
  4. позначку про наявність у складі продукції генетично модифікованих організмів;
  5. дані про ціну (тариф), умови та правила придбання продукції;
  6. дату виготовлення;
  7. відомості про умови зберігання;
  8. гарантійні зобов’язання виробника (виконавця);
  9. правила та умови ефективного і безпечного використання продукції;
  10. строк придатності (строк служби) товару (наслідків роботи), відомості про необхідні дії споживача після їх закінчення, а також про можливі наслідки в разі невиконання цих дій;
  11. найменування та місцезнаходження виробника (виконавця, продавця) і підприємства, яке здійснює його функції щодо прийняття претензій від споживача, а також проводить ремонт і технічне обслуговування.

    Інформація споживачеві повинна надаватися згідно із законодавством про мови.

    Інформація про продукцію доводиться до відома споживачів виробником (виконавцем, продавцем) у супровідній документації, що додається до продукції, на етикетці, а також у маркуванні чи іншим способом (у доступній наочній формі), прийнятим для окремих видів продукції або в окремих сферах обслуговування.

    Інформація про продукцію може бути розміщена у місцях, де вона реалізується, а також за згодою споживача доводитися до нього за допомогою засобів дистанційного зв’язку.

     Стосовно функціонування державного реєстру юридичних осіб фізичних осіб – підприємців та громадських формувань інформуємо, що відповідно до статей 11 та 12 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань» Міністерством юстиції України наказом від 10.06.2016 № 1657/5 затверджено Порядок надання відомостей з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань.

    Звертаємо увагу, що листи міністерстві та інших центральних органів виконавчої влади мають інформаційний характер та не встановлюють правових норм.

Додаток на 2 арк. в 1 прим.

З повагою

Заступник Міністра економічного

розвитку і торгівлі України — керівник апарату                                              Юлія КЛИМЕНКО

 

Додаток

Нормативно-правові акти, які регламентують сферу торгівлі, послуг тощо

№ з/п і Суть нормативно-правового акта, дата та №

постанови Кабінету Міністрів України

1 Про затвердження Правил роздрібної торгівлі нафтопродуктами від-20.12.1997 № 1442
2 Про затвердження Порядку провадження торговельної діяльності та правил торговельного обслуговування на ринку споживчих товарів від 15.06.2006 № 833
3 Про затвердження Правил роздрібної торгівлі алкогольними напоями від 30.07.1996 № 854
4 Про затвердження Порядку здійснення оптової та роздрібної торгівлі транспортними засобами та їх складовими частинами, що мають ідентифікаційні номери (із змінами) від 11.11.2009 № 1200
5 Про затвердження Правил торгівлі у розстрочку фізичним особам від 30.03.2011 №383
6 Про затвердження Правил роздрібної торгівлі та надання послуг з постачання скрапленого газу для побутових потреб населення та інших споживачів від 20.11.2003 № 1790
7 Про здійснення розрахунків за продані товари (надані послуги) з використанням спеціальних платіжних засобів від 29.09.2010 №878
8 Про впровадження штрихового кодування товарів від 29.05.1996 №574
9 Про забезпечення реалізації статті 10 Закону України “Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг від 23.08.2000 № 1336
10 Про терміни переведення суб’єктів підприємницької діяльності на облік розрахункових операцій у готівковій та безготівковій формі із застосуванням реєстраторів розрахункових операцій від 07.02.2001 № 121
11 Про затвердження Порядку технічного        

обслуговування та ремонту реєстраторів розрахункових операцій

від 12.05.2004 № 601

розпорядження Кабінету Міністрів України

12 1 Питання проведення продовольчих ярмарків                                                                     | від 13.05.2009 № 516

накази

13 Про затвердження Правил комісійної торгівлі непродовольчими товарами від 13.03.1995 №37
14 Про затвердження Інструкції про порядок оформлення суб’єктами господарювання операцій при здійсненні комісійної торгівлі непродовольчими товарами від 08.07.1997 №343
15 Про затвердження Правил роботи дрібнороздрібної торговельної мережі від 08.07.1996 №369 “
16 Про затвердження Правил торгівлі на ринках від 26.02.2002 № 57/188/84/105

 

17 Про затвердження Правил роздрібної торгівлі тютюновими виробами від 24.07.2002 №218
18 Про затвердження Правил роздрібної торгівлі продовольчими товарами від 11.07.2003 № 185
19 Про затвердження Правил продажу товарів на замовлення та поза торговельними або офісними приміщеннями від 19.04.2007 № 103
20 Про затвердження Правил роздрібної торгівлі непродовольчими товарами від 19.04.2007 № 104
21 Про затвердження Правил продажу товарів поштою від 11.06.2008 № 206/699
22 Про затвердження Положення про порядок проведення конкурсів на право створення ринків і надання їх в оренду від 21.05.1996 №290
23 Про затвердження Правил роздрібної торгівлі . картоплею та плодоовочевою продукцією (із змінами) від 08.07.1997 № 344
24 Про затвердження Правил торгівлі антикварними речами від 29.12.2001 № 322/795
25 Про організацію контролю за дотриманням суб’єктами підприємницької діяльності вимог нормативно-правових документів, які регламентують оптову та роздрібну торгівлю аудіовізуальними творами і примірниками фонограм від 26.06.2000 № 134/426/375/434
26 Про затвердження Положення про штрихове кодування товарів від 20.08.2002 №255
27 Про затвердження Правил роботи закладів (підприємств) громадського харчування від 24.07.2002 №219
28 Про затвердження Інструкції про порядок позначення роздрібних цін на товари народного споживання в підприємствах роздрібної торгівлі та громадського харчування від 04.01.1997 №2
30 Про затвердження Інструкції про Книгу відгуків і пропозицій на підприємствах роздрібної торгівлі та громадського харчування від 24.06.1996 №349

 

document.writeln('

');

document.writeln('Reveal content'); Клікніть, для перегляду оригіналу/приховати
document.writeln('
');

Відповідь на запит Відповідь на запит0001 Відповідь на запит0002 Відповідь на запит0003 Відповідь на запит0004

document.writeln('

');

 

Компанія Вікторія




Реєстрація підприємця в Чернівцях та Чернівецькій області: відтепер послуга оn-line

   Подати документи для реєстрації фізичної особи-підприємця в Чернівцях та Чернівецькій області  відтепер можна он-лайн!

Обслуговування підприємця. Бухгалтерський облік   Все просто – Ви направляєте коротке Замовлення і в перший робочий день після його отримання ми запрошуємо вас до себе в офіс забрати готові підприємницькі документи. 

   Відтепер не потрібно ходити до державного реєстратора чи до податкової. Не потрібно власноруч заповнювати реєстраційні заяви, вигадувати КВЕДи, перейматись обранням системи оподаткування. Наші фахівці все підготують оптимально відповідно до Ваших потреб! Справді, ще ніколи не було так легко та вигідно отримати статус підприємця, як це забезпечать для Вас фахівці нашої компанії.

Вартість послуг з супроводу реєстрації – 250 грн.!

        У разі потреби – Ви зможете також отримати й інші послуги по доступній вартості – бухгалтерський супровід, виготовити печатку, оформити електронні ключі для подання податкової звітності,  послуги адвоката, послуги брокера на митниці, інші представницькі, юридичні чи консультаційні послуги.

У разі потреби додаткової попередньої консультації телефонуйте: (+38) 095 595 77 77. Наші фахівці нададуть Вам відповіді на всі Ваші запитання!

Декілька

Для оформлення Замовлення заповніть поля нижче

Декілька

    Ваше прізвище, ім'я та по-батькові*

    Ваш № телефону.* За цим номером з Вами зв'яжеться менеджер для підтвердження Замовлення

    Ваш e-mail*

    Якою діяльністю Ви плануєте займатись? Опишіть коротко*

    Поставте галки, якщо вважаєте необхідним. Не проставляйте, якщо не впевнені:

    Завантажте скан (або фотокопію) Вашого паспорту (1,2,3 сторінки та сторінка з відміткою останнього місця проживання):

    1) скан (або фотокопію) паспорту

    2) при потребі, наступні сторінки паспорту

    3) сторінка паспорту з інформацією про реєстрацію останнього місця проживання (обов'язково)

    Завантажте скан (або фотокопію) довідки про присвоєння податкового номеру (якщо отримувався)

    При потребі додайте сюди примітки до Замовлення

    *Всі поля Форми Замовлення підлягають заповненню!

       Ця картка Замовлення є публічною офертою у відповідності до ст.ст. 633, 638, 641 та 642 Цивільного Кодексу України та згідно з Правилами продажу товарів на замовлення та поза торговельними або офісними приміщеннями затверджених наказом Міністерства економіки України від 19.04.2007 №103

          Послуга не надається через посередників.

       Утримайтесь від оформлення картки Замовлення, якщо Ви не маєте реального наміру скористатись нашими послугами.  Дякуємо!

    logoV

    Компанія Вікторія

    Відповідальність, Вдосконаленість, Впевненість

     

     

     

    Інші сервіси Інші сервіси On-Line від Компанії Вікторія