Натисніть "Enter", щоб перейти до вмісту

Інтернет-торівля? Так!

image_pdfimage_print

Дедалі частіше у наших клієнтів виникає запитання щодо правових аспектів діяльності Інтернет –магазинів.  Саме цій проблемі і присвячена дана стаття.

1. Регламентація торгівлі в Інтернеті

 

Основним спеціальним нормативно-правовим актом, яким слід керуватись в організації діяльності роздрібної торгівлі (продажу товарів кінцевому споживачу) через Інтернет-магазини є наказ Міністерства економіки України від 19.04.2007р.  N 103 «Про затвердження Правил продажу товарів на замовлення та поза торговельними або офісними приміщеннями», зареєстрований в Міністерстві юстиції України 16.10.2007р. за N 1181/14448.

Зокрема, п. 1.6. згаданих Правил встановлено:

У разі реалізації товарів за договором на відстані продавець повинен надати споживачеві інформацію про:

1) найменування продавця, його місцезнаходження та порядок прийняття претензії;

2) основні характеристики товару;

3) ціну, включаючи плату за доставку, та умови оплати;

4) гарантійні зобов’язання та інші послуги, пов’язані з утриманням чи ремонтом товару;

5) інші умови поставки або виконання договору;

6) мінімальну тривалість договору, якщо він передбачає періодичні поставки товару;

7) вартість телекомунікаційних послуг, якщо вона відрізняється від граничного тарифу;

8 ) період прийняття пропозицій;

9) порядок розірвання договору.

 

У разі ненадання такої інформації суб’єкт господарювання несе відповідальність згідно із законодавством.

Факт надання інформації повинен бути підтверджений письмово або за допомогою електронного повідомлення. Інформація, підтверджена таким чином, не може бути змінена продавцем в односторонньому порядку.

Також, цими правилами встановлено порядок прийняття претензій, повернення коштів продавцем, регламентуються вимоги в дотриманні прав споживачів щодо належної якості, безпеки і належного торговельного обслуговування, тощо.

 

Як зрозуміло, на діяльність Інтернет-магазинів, що здійснюють гуртовий (оптовий) продаж товару, вищезазначені правила не розповсюджуються. Тому, для гуртовиків слід врахувати загальні вимоги щодо укладення право чинів, передбачених чинним законодавством. Зокрема, згідно ст. 208 Цивільного кодексу України:

У письмовій формі належить вчиняти:

1) правочини між юридичними особами;

2) правочини між фізичною та юридичною особою (за винятком правочинів,  які повністю виконуються сторонами  у  момент  їх  вчинення);

3) правочини фізичних осіб між собою на суму, що перевищує у двадцять і більше разів розмір неоподатковуваного мінімуму доходів громадян (тобто більше 340 грн., за винятком правочинів,  які повністю виконуються сторонами  у  момент  їх  вчинення);

4) інші правочини, щодо яких законом встановлена письмова форма.

Виходячи з приведених вище норм можна зробити висновок про те, що угода по купівлі-продажу товару в Інтернет-магазині може бути оформлена в усній формі за умови, якщо вона повністю виконується у момент її здійснення. Це можливо у тому випадку, коли передача покупцеві і оплата товару здійснюються одночасно.

 

Якщо ж, наприклад, оплата робиться шляхом перерахування коштів з банківського рахунку (тобто, коли оплата і передача товару відбуваються не одночасно), угода має бути укладена у письмовій формі.

 

Далі буде: Оподаткування підприємницької діяльності, яка здійснюється через Інтернет-магазин
 

Департамент Аудиту

Компанії «Вікторія»

компанія "вікторія" інформує: