Згідно з Наказом Міністерства доходів і зборів України від 13.11.2013 №678 у Додатку №5 до податкової декларації з податку на додану вартість у Розділі ІІ (Податковий кредит) добавлено рядки для відображення операцій з придбання без податку на додану вартість ( рядки 11.1+11.2+14.2 декларації) з одночасним їх відображенням у Реєстрі податкових накладних.
Заповнення рядків Додатку 5 та реєстру виданих та отриманих податкових накладних відбувається на підставі даних з податкових накладних, що формують показники податкової декларації з податку на додану вартість.
Виникають запитання щодо відображення даних в розділі ІІ «Отримані податкові накладні» Реєстру податкових накладних, що підтверджують факт отримання товарів/послуг від постачальника, який не зареєстрований платником ПДВ:
1 – у графі 2 «дата отримання» вказувати довільну дату чи дату отримання товарів/послуг?
2 – у графі 3 «дата складання» вказувати довільну дату чи дату отриманого документа, що підтверджує факт отримання робіт/послуг, і що робити коли дата документа перевищує 365 днів?
3 – у графі 4 «порядковий номер» – застосовувати довільну нумерацію?
4 – у графі 5 «вид документа» яку абревіатуру позначення використовувати, якщо податкової накладної немає по факту (в наявності документи, що підтверджують отримання товару/послуг)?
5 – у графі 7 «індивідуальний податковий номер» застосовувати 400000000000 чи інше?
Крім того виникло запитання щодо розміру санкцій, котрі встановлені за не відображення операцій з придбання без податку на додану вартість у Податковій декларації з податку на додану вартість, враховуючи, що дані показники не впливають на сплату даного податку і не підтверджуються податковою накладною (постачальник не зареєстрований платником ПДВ).
Територіальним управлінням Міндоходів надано відповідь на всі запитання, – податкова консультація від 10.07.2014р. №1035/10/24-13-17-01-22:
Департамент бухгалтерського аутсорсингу
Компанії «Вікторія»