image_pdfimage_print

Компанією “Вікторія”, ТОВ 28 листопада 2011 року організовано проведення семінару щодо змін в порядку застосування спрощеної системи оподаткування і звітності фізичними особами – підприємцями в 2012 році.  Семінар проведено за участю начальника відділу роз’яснення ДПА в Чернівецькій області Залуцької Н.Д., генерального директора Компанії “Вікторія”, ТОВ – Задорожнього Р.Г., директора Департаменту аудиту Компанії “Вікторія”, ТОВ Барабанової Н.О. та директора Департаменту юридичних та корпоративних послуг Компанії “Вікторія”, ТОВ – Зайцевої О.О.

Зокрема, відзначно наступне:

Починаючи з 1 січня 2012 року набирають чинності норми Закону N4014-VI від 4 листопада 2011 року, яким запроваджуються кардинальні зміни в частині застосування спрощеної системи оподаткування (далі – Закон N4014-VI). Основні нововведення для підприємців-фізичних осіб, бажаючих застосовувати спрощену систему оподаткування, можна поділити на дві категорії – позитивні і негативні.

 

Позитивні норми та положення:

 

1. Частково зняте обмеження для віднесення на витрати вартості придбання у платника єдиного податку товарів (робіт, послуг) у контрагентів – платників податків на загальній системі. Одночасно запроваджено для таких контрагентів додаткову форму звітності, в якій щодо придбання (продажу) – контрагенти будуть надавати інформацію про підприємців-платників єдиного податку в податкові органи;

2. Свідоцтво платника єдиного податку запроваджується безстроково (дійсне до переходу на загальну систему, або анулювання, чи припинення діяльності);

3. Скасовано обов’язок доплати 50% податку за найманих працівників;

4. Збільшено поріг доходів для застосування спрощеної системи: до 150.000 грн. для І групи, до 1.000.000 грн. – для ІІ групи та до 3.000.000 грн. для ІІІ групи.

5. Для ІІІ групи також збільшено поріг для кількості осіб, що можуть перебувати у трудових відносинах (до 20 чол.);

6. До доходу підприємця-платника єдиного податку не включаються отримані такою фізичною особою пасивні доходи у вигляді процентів, дивідендів, роялті, страхові виплати і відшкодування, а також доходи, отримані від продажу рухомого та нерухомого майна, яке належить на праві власності фізичній особі та використовується в її господарській діяльності;

7. Платники єдиного податку-фізичні особи звільняються від обов’язку застосування РРО; звільняються від плати за землю, що використовується у господарській діяльності, від сплати збору на розвиток хмелярства та садівництва;

8. Дозволено торгувати ПММ в роздріб ємностями до 20 літрів (раніше заборонено), та дозволений продаж пива, столових вин;

9. Ставки на наступний рік для платників єдиного податку-фізичних осіб, віднесених до І та ІІ групи, не можуть встановлюватись відповідними радами пізніше чим 15 липня поточного року;

10. Ставки податку для ІІІ групи підприємців є значно нижчими від ставок, що застосовуються для оподаткування доходів фізичних осіб на загальній системі оподаткування;

11. Для підприємців-платників єдиного податку І та ІІ групи, що не використовують найманих працівників надається право на звільнення від сплати єдиного податку на один календарний місяць відпустки та на час хвороби, що перевищує 30 днів і підтверджується листками непрацездатності – за заявою довільної форми;

12. Посередники (крім ріелторів) – у разі надання послуг, виконання робіт за договорами доручення, транспортного експедирування або за агентськими договорами доходом визначають дохід для оподаткування, як суму отриманої винагороди повіреного (агента);

13. Для підприємців-платників єдиного податку І та ІІ групи, застосовується спрощена форма ведення книги обліку доходів – по підсумку за день діяльності (а не поопераційно, як вимагалось зачасти раніше);

14. На податкові органи покладено обов’язок видавати новоствореним суб’єктам підприємницької діяльності свідоцтво платника єдиного податку в день подачі заяви на застосування спрощеної системи оподаткування;

15. Заява на застосування спрощеної системи оподаткування, обліку та звітності в 2012 році подається підприємцями не пізніше 25 січня 2012 року. До отримання свідоцтв нового зразка діють старі свідоцтва платників єдиного податку та патенти про сплату фіксованого податку, але не пізніше чим до 1 червня 2012 року.

 

Негативні положення:

 

1. Зміни до спрощеної системи запроваджуються в надзвичайно короткі строки, – адже Закон N4014-VI офіційно опубліковано тільки 24 листопада 2011 року. Така практика є порушенням принципів стабільності, за пп. 4.1.9 Податкового кодексу «зміни до будь-яких елементів податків та зборів не можуть вноситися пізніш як за шість місяців до початку нового бюджетного періоду, в якому будуть діяти нові правила та ставки». Підприємці поділені на групи, обсяг Закону 4014-VI в кілька разів більший ніж Указ Президента «Про спрощену систему оподаткування, обліку та звітності» та складніший для розуміння;

2. Для підприємців, які торгували на ринках і сплачували фіксований податок (шляхом придбання патенту) запроваджується (а) обов’язок ведення обліку доходів (раніше – були звільненні від такого обов’язку); (б) як альтернатива – змінюється (збільшується) ставка податку до 10% мінімальної зарплати (за відсутності найманих працівників), або до 20% від мін. зарплати (за наявності найманих працівників); (в) відміняється право придбавати патент у будь-який місяць, замість цього – альтернатива – застосовувати спрощену систему оподаткування безперервно з правом на відмову (перехід на загальну систему) – один раз на рік; (г) застосовується відповідальність за несвоєчасне подання звітності по підсумках року – 170 грн. (ст. 120 ПКУ); (д) запроваджена відповідальність за несвоєчасність сплати авансової суми єдиного податку – 50% ставки за кожне порушення (ст. 122 ПКУ); (е) відсутня можливість найму працівників для групи І (ставка податку до 10% мінімальної зарплати, за доходу до 150.000 грн.);

3. Для підприємців – платників єдиного податку, які займались торгівельною діяльністю (за винятком зазначених в п. 2, вище) (а) застосовується відповідальність за несвоєчасне подання звітності по підсумках кварталу – 170 грн. (ст. 120 ПКУ, повторно – 1020 грн.); (б) запроваджена відповідальність за несвоєчасність сплати авансової суми єдиного податку – 50% ставки за кожне порушення (ст. 122 ПКУ); (в) звужено перелік алкогольних напоїв, якими можна торгувати на спрощеній системі оподаткування – до пива і столових вин (в той же час, згідно норм Указу заборона обмежувалась виключно лікеро-горілчаними напоями) (г) заборонено на спрощеній системі оподаткування здійснювати діяльність з продажу предметів мистецтва та антикваріату;

4. Для підприємців-платників єдиного податку, які займались громадським харчуванням, пропонується (а) альтернативне спрощене оподаткування з застосуванням ставки 20% від мін. зарплати або 5% від доходу (ІІ або ІІІ група). Проте, застосовувати фіксовану ставку допустимо виключно у разі діяльності у сфері ресторанного господарства – тобто: через фабрики-кухні, фабрики-заготівельні,ресторани, бари, кафе, їдальні, закусочні, буфети, магазини кулінарних виробів, кафетерії, ресторани, бари. Таким чином, якщо підприємці-спрощенці здійснюють діяльність в сфері громадського харчування через малі архітектурні форми, що не відносяться за типом до закладів ресторанного господарства – передбачається оподаткування за ставкою 5% від доходу; (б) застосовується відповідальність за несвоєчасне подання звітності по підсумках кварталу – 170 грн. (ст. 120 ПКУ, повторно – 1020 грн.); (в) запроваджена відповідальність за несвоєчасність сплати авансової суми єдиного податку – 50% ставки за кожне порушення (ст. 122 ПКУ) (г) звужено перелік алкогольних напоїв, які можна реалізувати через заклади громадського харчування на спрощеній системі – до пива і столових вин (в той же час, згідно норм Указу заборона обмежувалась виключно лікеро-горілчаними напоями);

5. Для підприємців – платників єдиного податку, які займались наданням послуг (за винятком зазначених в п. 2, вище) (а) запроваджена дворівнева система – їх поділено на тих, хто надає послуги (1) населенню й платникам єдиного податку, та на (2) інших. Для перших – запроваджено фіксовану ставку (до 20% від мін. зарплати), а для других (в т.ч. тих, хто надає послуги в сфері ЗЕД, або надають послуги не населенню і не платникам єдиного податку) – запроваджується 5% оподаткування доходу. Для цих же підприємців (б) застосовується відповідальність за несвоєчасне подання звітності по підсумках кварталу – 170 грн. (ст. 120 ПКУ, повторно – 1020 грн.); (в) запроваджена відповідальність за несвоєчасність сплати авансової суми єдиного податку – 50% ставки за кожне порушення (ст. 122 ПКУ), або у випадку 5% сплати податку – від 10 до 20% податкового боргу (ст. 126 ПКУ). (г) Крім того, підприємці-спрощенці, які застосовуватимуть фіксовану ставку (до 20% від мін. зарплати) будуть зобов’язані зберігати докази, що послуги ними надавались виключно послуги населенню та платникам єдиного податку, в іншому випадку буде застосована відповідальність у розмірі 15% від суми отриманого доходу.(д) Оцінщики нерухомого майна та ріелтори не зможуть застосовувати фіксовану ставку (до 20% від мін. зарплати) – для цієї категорії передбачена можливість перебування на спрощеній системі зі сплатою 5% від отриманих доходів. (е) Для підприємців, що здавали в оренду нерухомість (в т.ч. землю) встановлюється заборона перебування на спрощеній системі – у разі надання в оренду земельних ділянок, загальна площа яких перевищує 0,2 гектара, або житлових приміщень, загальна площа яких перевищує 100 квадратних метрів чи нежитлових приміщень (споруд, будівель та/або їх частин), загальна площа яких перевищує 300 квадратних метрів. Якщо площа нерухомості є в вищезазначених допустимих межах, то при наданні в оренду населенню та платникам єдиного податку альтернативно може застосовуватись фіксована ставка (до 20% від мін. зарплати), а у випадку наявності інших орендарів (ніж населення та платники єдиного податку) запроваджується 5% оподаткування доходу. (є) Для підприємців, що надають побутові послуги, визначено перелік послуг (ст. 291.7 ПКУ), які можуть надаватись з застосуванням ставки єдиного податку в розмірі 10% мінімальної зарплати (за відсутності найманих працівників). За наявності найманих працівників альтернативна ставка єдиного податку – до 20% від мін. зарплати. (ж) заборонено на спрощеній системі оподаткування здійснювати діяльність з продажу предметів мистецтва та антикваріату (стосується й договорів комісії і доручення); (з) діяльність в сфері організації гастрольних заходів також поза спрощеною системою оподаткування;

6. Для підприємців – платників єдиного податку, які займались виконанням робіт (а) запроваджене 5% оподаткування доходів за умови застосування спрощеної системи оподаткування. Для цих же підприємців (б) застосовується відповідальність за несвоєчасне подання звітності по підсумках кварталу – 170 грн. (ст. 120 ПКУ, повторно – 1020 грн.); (в) запроваджена відповідальність за несвоєчасність сплати суми єдиного податку – від 10 до 20% податкового боргу (ст. 126 ПКУ);

7. Для підприємців-виробників, які виготовляють продукцію, (а) може використовуватись альтернативне оподаткування з застосуванням ставки 20% від мін. зарплати або 5% від доходу (ІІ або ІІІ група); (б) застосовується відповідальність за несвоєчасне подання звітності по підсумках кварталу – 170 грн. (ст. 120 ПКУ, повторно – 1020 грн.); (в) запроваджена відповідальність за несвоєчасність сплати авансової суми єдиного податку – 50% ставки за кожне порушення (ст. 122 ПКУ), або у випадку 5% сплати податку – від 10 до 20% податкового боргу (ст. 126 ПКУ); (д) визначено обов’язок зазначати в заяві на застосування спрощеної системи види продукції, що виробляються (вироблятимуться);

8. Спрощена система оподаткування, зокрема, не може бути застосована нерезидентами-фізичними особами;

9. Запроваджується єдина форма розрахунку за товари (роботи, послуги) для підприємців-платників єдиного податку – виключно грошова (до 1 січня 2012 року зазначене обмеження стосувалось тільки юридичних осіб). У разі використання інших способів розрахунку, ніж грошових, наступає відповідальність – анулювання свідоцтва платника єдиного податку та застосування до сум доходів, отриманих внаслідок застосування негрошового розрахунку ставки єдиного податку в розмірі 15%;

10. Підприємці платники-єдиного податку при продажу основних засобів підприємницького обороту до складу виручки (доходу) повинні включати всю суму надходжень від такого продажу (на відміну від обов’язку юридичних осіб – п. 292.2 ПКУ);

11. До суми доходу підприємця-платника єдиного податку включається також суми кредиторської заборгованості, за якою минув строк позовної давності, та вартість безоплатно отриманих протягом звітного періоду товарів (робіт, послуг), суми позик, отриманих для підприємницької діяльності, але не повернутих на протязі 12 календарних місяців;

12. В грошовому еквіваленті ставки єдиного податку, встановлені як % від мінімальної заробітної плати, і будуть тільки збільшуватись (наприклад – в 2011 році мін. зарплата збільшувалась 4 рази). Додатково, негативним є також те, що грошовий вираз податку може бути в гривнях з копійками, що збільшить час на банківське обслуговування при сплаті податків підприємцями;

13. Всі ставки єдиного податку в 2012 році є вищими, ніж аналогічні до запровадження змін, враховуючи, що скасовується розщеплення єдиного податку до Пенсійного фонду України;

14. Для новостворених підприємців право на застосування спрощеної наступає на умовах І та ІІ групи з першого числа наступного місяця, в якому виписано свідоцтво платника єдиного податку. В той же час до 1 січня 2012 року застосовується норма, за якою новостворені підприємці є платниками єдиного податку в тому кварталі, в якому відбулась їх реєстрація;

15. До цього часу не розроблено необхідних нормативних документів, які супроводжують запровадження спрощеної системи у новому форматі (декларації, заяви, додатки, книги обліку доходів і витрат, тощо);

16. При поданні заяви на застосування спрощеної системи оподаткування, в заяві слід зазначати крім іншого – код КВЕДу в розрізі всіх видів діяльності, а у випадку виробництва – ще й вид продукції, що вироблятиметься таким платником-спрощенцем;

17. У разі зміни прізвища, а в окремих випадках й паспортних даних, зміни податкової адреси (місцезнаходження) – підприємцю-платнику єдиного податку слід обов’язково подавати заяву про зазначені зміни;

18. Свідоцтво платника єдиного податку анульовується у разі несплати податкового боргу таким платником протягом двох кварталів. Оскільки поняття податкового боргу включає борг як узгоджений, так і неузгоджений, то можуть виникнути підстави для зловживань зі сторони ДПС.

 

 

Прес-служба

Компанії “Вікторія”, ТОВ

 

Фото з семінару:

Проведення семінару

Виступи на семінарі для підприємців

Спрощена система в 2012 році. Виступи на семінарі

 

Фото з семінару

 

Починаючи з 1 січня 2012 року набувають чинності норми Закону N4014-VI від 4 листопада 2011 року, яким запроваджуються кардинальні зміни в частині застосування спрощеної системи оподаткування (далі – Закон N4014-VI).

Основні нововведення для підприємців-фізичних осіб, бажаючих застосовувати спрощену систему оподаткування, можна поділити на дві категорії – позитивні і негативні.

Негативні положення:

1.        Зміни до спрощеної системи запроваджуються в надзвичайно короткі строки, - адже Закон N4014-VI  офіційно опубліковано тільки 24 листопада 2011 року. Така практика є порушенням принципів стабільності, за пп. 4.1.9 Податкового кодексу «зміни до будь-яких елементів податків та зборів не можуть  вноситися  пізніш  як  за  шість  місяців  до початку  нового  бюджетного  періоду,  в  якому  будуть діяти нові правила та ставки». Підприємці поділені на групи, обсяг Закону 4014-VI в кілька разів більший ніж Указ Президента «Про спрощену систему оподаткування, обліку та звітності» та складніший для розуміння;
2.        Для підприємців, які торгували на ринках і сплачували фіксований податок (шляхом придбання патенту) запроваджується (а) обов’язок ведення обліку доходів (раніше – були звільненні від такого обов’язку); (б) як альтернатива - змінюється (збільшується) ставка податку до 10% мінімальної зарплати (за відсутності найманих працівників), або до 20% від мін. зарплати (за наявності найманих працівників); (в) відміняється право придбавати патент у будь-який місяць, замість цього – альтернатива – застосовувати спрощену систему оподаткування безперервно з правом на відмову (перехід на загальну систему) – один раз на рік; (г) застосовується відповідальність за несвоєчасне подання звітності по підсумках року – 170 грн. (ст. 120 ПКУ); (д) запроваджена відповідальність за несвоєчасність сплати авансової суми єдиного податку – 50% ставки за кожне порушення (ст. 122 ПКУ); (е) відсутня можливість найму працівників для групи І (ставка податку до 10% мінімальної зарплати, за доходу до 150.000 грн.);  
3.        Для підприємців – платників єдиного податку, які займались торгівельною діяльністю (за винятком зазначених в п. 2, вище) (а) застосовується відповідальність за несвоєчасне подання звітності по підсумках кварталу – 170 грн. (ст. 120 ПКУ, повторно – 1020 грн.); (б) запроваджена відповідальність за несвоєчасність сплати авансової суми єдиного податку – 50% ставки за кожне порушення (ст. 122 ПКУ); (в) звужено перелік алкогольних напоїв, якими можна торгувати на спрощеній системі оподаткування – до пива і столових вин (в той же час, згідно норм Указу заборона обмежувалась виключно лікеро-горілчаними напоями) (г) заборонено на спрощеній системі оподаткування здійснювати діяльність з продажу предметів мистецтва та антикваріату;
4.        Для підприємців-платників єдиного податку, які займались громадським харчуванням, пропонується (а) альтернативне спрощене оподаткування  з застосуванням ставки 20% від мін. зарплати або 5% від доходу (ІІ або ІІІ група). Проте, застосовувати фіксовану ставку допустимо виключно у разі діяльності у сфері ресторанного господарства – тобто:   через фабрики-кухні,  фабрики-заготівельні,ресторани,  бари,  кафе,  їдальні,  закусочні,  буфети,   магазини кулінарних  виробів,  кафетерії,  ресторани, бари. Таким чином, якщо підприємці-спрощенці здійснюють діяльність в сфері громадського харчування через малі архітектурні форми, що не відносяться за типом до закладів ресторанного господарства – передбачається оподаткування за ставкою 5% від доходу; (б) застосовується відповідальність за несвоєчасне подання звітності по підсумках кварталу – 170 грн. (ст. 120 ПКУ, повторно – 1020 грн.); (в) запроваджена відповідальність за несвоєчасність сплати авансової суми єдиного податку – 50% ставки за кожне порушення (ст. 122 ПКУ) (г) звужено перелік алкогольних напоїв, які можна реалізувати через заклади громадського харчування на спрощеній системі – до пива і столових вин (в той же час, згідно норм Указу заборона обмежувалась виключно лікеро-горілчаними напоями);
5.        Для підприємців – платників єдиного податку, які займались наданням послуг (за винятком зазначених в п. 2, вище) (а) запроваджена дворівнева система – їх поділено на тих, хто надає послуги (1) населенню й платникам єдиного податку, та на (2) інших. Для перших – запроваджено фіксовану ставку (до 20% від мін. зарплати), а для других (в т.ч. тих, хто надає послуги в сфері ЗЕД, або надають послуги не населенню і не платникам єдиного податку) – запроваджується 5% оподаткування доходу. Для цих же підприємців (б) застосовується відповідальність за несвоєчасне подання звітності по підсумках кварталу – 170 грн. (ст. 120 ПКУ, повторно – 1020 грн.); (в) запроваджена відповідальність за несвоєчасність сплати авансової суми єдиного податку – 50% ставки за кожне порушення (ст. 122 ПКУ), або у випадку 5% сплати податку - від 10 до 20% податкового боргу (ст. 126 ПКУ). (г) Крім того, підприємці-спрощенці, які застосовуватимуть фіксовану ставку (до 20% від мін. зарплати) будуть зобов’язані зберігати докази, що послуги ними надавались виключно послуги населенню та платникам єдиного податку, в іншому випадку буде застосована відповідальність у розмірі 15% від суми отриманого доходу.(д) Оцінщики нерухомого майна та ріелтори не зможуть застосовувати фіксовану ставку (до 20% від мін. зарплати) – для цієї категорії передбачена можливість перебування на спрощеній системі зі сплатою 5% від отриманих доходів. (е) Для підприємців, що здавали в оренду нерухомість (в т.ч. землю) встановлюється заборона перебування на спрощеній системі – у разі надання  в  оренду
земельних ділянок,  загальна  площа  яких  перевищує  0,2 гектара, або житлових приміщень,  загальна площа яких перевищує 100  квадратних метрів чи нежитлових приміщень (споруд, будівель та/або їх частин), загальна площа яких перевищує 300 квадратних метрів. Якщо площа нерухомості є в вищезазначених допустимих межах, то при наданні  в оренду населенню та платникам єдиного податку альтернативно може застосовуватись фіксована ставка (до 20% від мін. зарплати), а у випадку наявності інших орендарів (ніж населення та платники єдиного податку) запроваджується 5% оподаткування доходу.  (є) Для підприємців, що надають побутові послуги, визначено перелік послуг (ст. 291.7 ПКУ), які можуть надаватись з застосуванням ставки єдиного податку в розмірі 10% мінімальної зарплати (за відсутності найманих працівників). За наявності найманих працівників альтернативна ставка єдиного податку - до 20% від мін. зарплати. (ж) заборонено на спрощеній системі оподаткування здійснювати діяльність з продажу предметів мистецтва та антикваріату (стосується й договорів комісії і доручення); (з) діяльність в сфері організації гастрольних заходів також поза спрощеною системою оподаткування; 
6.        Для підприємців – платників єдиного податку, які займались виконанням робіт (а) запроваджене 5% оподаткування доходів за умови застосування спрощеної системи оподаткування. Для цих же підприємців (б) застосовується відповідальність за несвоєчасне подання звітності по підсумках кварталу – 170 грн. (ст. 120 ПКУ, повторно – 1020 грн.); (в) запроваджена відповідальність за несвоєчасність сплати суми єдиного податку – від 10 до 20% податкового боргу (ст. 126 ПКУ);
7.        Для підприємців-виробників, які виготовляють продукцію, (а) може використовуватись альтернативне оподаткування з застосуванням ставки 20% від мін. зарплати або 5% від доходу (ІІ або ІІІ група); (б) застосовується відповідальність за несвоєчасне подання звітності по підсумках кварталу – 170 грн. (ст. 120 ПКУ, повторно – 1020 грн.); (в) запроваджена відповідальність за несвоєчасність сплати авансової суми єдиного податку – 50% ставки за кожне порушення (ст. 122 ПКУ), або у випадку 5% сплати податку - від 10 до 20% податкового боргу (ст. 126 ПКУ); (д) визначено обов’язок зазначати в заяві на застосування спрощеної системи види продукції, що виробляються (вироблятимуться);
8.        Спрощена система оподаткування, зокрема, не може бути застосована нерезидентами-фізичними особами; 
9.        Запроваджується єдина форма розрахунку за товари (роботи, послуги) для підприємців-платників єдиного податку – виключно грошова (до 1 січня 2012 року зазначене обмеження стосувалось тільки юридичних осіб). У разі використання інших способів розрахунку, ніж грошових, наступає відповідальність – анулювання свідоцтва платника єдиного податку та застосування до сум доходів, отриманих внаслідок застосування негрошового розрахунку ставки єдиного податку в розмірі 15%;
10.     Підприємці платники-єдиного податку при продажу основних засобів підприємницького обороту до складу виручки (доходу) повинні включати всю суму надходжень від такого продажу (на відміну від обов’язку юридичних осіб – п. 292.2 ПКУ);
11.     До суми доходу підприємця-платника єдиного податку включається також суми кредиторської   заборгованості,   за  якою  минув  строк  позовної давності,  та  вартість  безоплатно  отриманих  протягом  звітного періоду товарів (робіт, послуг), суми позик, отриманих для підприємницької діяльності, але не повернутих на протязі 12 календарних місяців;
12.     В грошовому еквіваленті ставки єдиного податку, встановлені як % від мінімальної заробітної плати, і будуть тільки збільшуватись (наприклад - в 2011 році мін. зарплата збільшувалась 4 рази). Додатково, негативним є також те, що грошовий вираз податку може бути в гривнях з копійками, що збільшить час на банківське обслуговування при сплаті податків підприємцями;
13.     Всі ставки єдиного податку в 2012 році є вищими, ніж аналогічні до запровадження змін, враховуючи, що скасовується розщеплення єдиного податку до Пенсійного фонду України;
14.     Для новостворених підприємців право на застосування спрощеної наступає на умовах І та ІІ групи з першого числа наступного місяця, в якому виписано свідоцтво платника єдиного податку. В той же час до 1 січня 2012 року застосовується норма, за якою новостворені підприємці є платниками єдиного податку в тому кварталі, в якому відбулась їх реєстрація;
15.     До цього часу не розроблено необхідних нормативних документів, які супроводжують запровадження спрощеної системи у новому форматі (декларації, заяви, додатки, книги обліку доходів і витрат, тощо);
16.     При поданні заяви на застосування спрощеної системи оподаткування, в заяві слід зазначати крім іншого – код КВЕДу в розрізі всіх видів діяльності, а у випадку виробництва – ще й вид продукції, що вироблятиметься таким платником-спрощенцем;
17.     У разі зміни прізвища, а в окремих випадках й паспортних даних, зміни податкової адреси (місцезнаходження) – підприємцю-платнику єдиного податку слід обов’язково подавати заяву про зазначені зміни;
18.     Свідоцтво платника єдиного податку анульовується у разі несплати податкового боргу таким платником протягом двох кварталів. Оскільки поняття податкового боргу включає борг як узгоджений, так і неузгоджений, то можуть виникнути підстави для зловживань зі сторони ДПС. 

Позитивні норми та положення:

1. Частково зняте обмеження для віднесення на витрати вартості придбання у платника єдиного податку товарів (робіт, послуг) у контрагентів – платників податків на загальній системі. Одночасно запроваджено для таких контрагентів додаткову форму звітності, в якій щодо придбання (продажу) – контрагенти будуть надавати інформацію про підприємців-платників єдиного податку в податкові органи;

2. Свідоцтво платника єдиного податку запроваджується безстроково (дійсне до переходу на загальну систему, або анулювання, чи припинення діяльності);

3. Скасовано обов’язок доплати 50% податку за найманих працівників;

4. Збільшено поріг доходів для застосування спрощеної системи: до 150.000 грн. для І групи, до 1.000.000 грн. – для ІІ групи та до 3.000.000 грн. для ІІІ групи.

5. Для ІІІ групи також збільшено поріг для кількості осіб, що можуть перебувати у трудових відносинах (до 20 чол.);

6. До доходу підприємця-платника єдиного податку не включаються отримані такою фізичною особою пасивні доходи у вигляді процентів, дивідендів, роялті, страхові виплати і відшкодування, а також доходи, отримані від продажу рухомого та нерухомого майна, яке належить на праві власності фізичній особі та використовується в її господарській діяльності;

7. Платники єдиного податку-фізичні особи звільняються від обов’язку застосування РРО; звільняються від плати за землю, що використовується у господарській діяльності, від сплати збору на розвиток хмелярства та садівництва;

8. Дозволено торгувати ПММ в роздріб ємностями до 20 літрів (раніше заборонено), та дозволений продаж пива, столових вин;

9. Ставки на наступний рік для платників єдиного податку-фізичних осіб, віднесених до І та ІІ групи, не можуть встановлюватись відповідними радами пізніше чим 15 липня поточного року;

10. Ставки податку для ІІІ групи підприємців є значно нижчими від ставок, що застосовуються для оподаткування доходів фізичних осіб на загальній системі оподаткування;

11. Для підприємців-платників єдиного податку І та ІІ групи, що не використовують найманих працівників надається право на звільнення від сплати єдиного податку на один календарний місяць відпустки та на час хвороби, що перевищує 30 днів і підтверджується листками непрацездатності – за заявою довільної форми;

12. Посередники (крім ріелторів) – у разі надання послуг, виконання робіт за договорами доручення, транспортного експедирування або за агентськими договорами доходом визначають дохід для оподаткування, як суму отриманої винагороди повіреного (агента);

13. Для підприємців-платників єдиного податку І та ІІ групи, застосовується спрощена форма ведення книги обліку доходів і витратпо підсумку за день діяльності (а не поопераційно, як вимагалось зачасти раніше);

14. На податкові органи покладено обов’язок видавати новоствореним суб’єктам підприємницької діяльності свідоцтво платника єдиного податку в день подачі заяви на застосування спрощеної системи оподаткування;

15. Заява на застосування спрощеної системи оподаткування, обліку та звітності в 2012 році подається підприємцями не пізніше 25 січня 2012 року. До отримання свідоцтв нового зразка діють старі свідоцтва платників єдиного податку та патенти про сплату фіксованого податку, але не пізніше чим до 1 червня 2012 року.

Друзі! Якщо для Вас був корисним зміст завантаженого документу, публікації, - достатньою формою Вашої подяки буде Ваше вподобання нашої сторінки у мережі FaceBook. Дякуємо Вам!

  • Facebook
  • Twitter
  • Add to favorites
  • blogmarks
  • email
  • В закладки Google
  • LinkedIn
  • Live
  • LiveJournal
  • MySpace
  • PDF
  • Print
  • RSS
  • Добавить ВКонтакте заметку об этой странице
  • Одноклассники